niedziela, 19 lutego 2017

tak jak by- tutek

 Wzięłam za szycie dla małych  i pomyślałam ze może przy okazji
pokażę jak robię formę

1-wycinam prostokąt obejmujący plecy lalki

2-obrysowje kształt za pomocą ołówka- oto efekt


3- wycinam podkrój szyki i pach,

4- Tył prawie gotowy, teraz za jego pomoc rysuję
formę dla przodu,  w tym celu dodaję  troszeczkę długości pachy( z powodu biustu) , szerokość ramion i długość  boku jest taka sama jak w formie dla pleców

5- zaznacza miejsce zaszewek dla biustu
im  większy biust tym trzeba więcej dołożyć dł  pachy na zaszewkę ,

6- Wycinam, sprawdzam czy dł ramion i boków jest zgadza
dodaje zaszewki  na plecach i przodzie

7 -  wyznaczam dł rękawa, nie ma co żałować, zawsze potem mozn przyciąc


8- składam na połowe,  wycinam łuk
Tak by w efekcie po nałożeniu  pleców i przodu pasowało

Potem biore  cienkie płutno i wycinam  dodając na szwy (w materiale oczywiśce nie wycinam  miejsc na zaszewki, tylko zanaaczam ołówkiem),  fasryguję by sparawdzic czy jest ok, nigdy nie jest:) zawsze trzeba zrobic lekką korektę,  zaznaczam korekte  (gdzie dodac a nie ując,) na materiale np ołówkiem,rozpruwam  materiał, robie nową formę, z uwzględnieniem poprawek   ,ponowinie wycinam  z materiału na kolejna próbe - zwykle mam juz sytuację ok. Trochę z tym zabawy ale potem mam gotową podstawową formę  z której można szyć dosłownie co się zamarzy



5 komentarzy:

  1. Łaaaał, świetny tutorial :-) Dziękuję! :-) na pewno skorzystam ze wskazówek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli jestem na dobrej drodze !!! Robię tak jak pokazałaś ale ... bez zaszewek :/ . Dzięki za podpowiedź !!! :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię to samo tylko od razu na materiale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, mnie jeszcze daleko do form :)

    OdpowiedzUsuń